W krainie wysokich ośnieżonych gór
Straciłam ukochanego Dhondupa
Ilekroć go wspominam
Brakuje wolności religii
Om mani peme hung hri
Mój Dhondupie Ceringu
Lamo otoczony niebiańskimi istotami
Proszę, miej nas w opiece
Choć noszę Dharmę w sercu
Nie dane mi było spotkać Szlachetnych
Oszczędź przeszkód
Biednym i maluczkim
W mandali karmicznych więzi
Ujrzę jeszcze Dhondupa Ceringa
Om mani peme hung hri
Dadon, absolwentka wydziału muzycznego Centralnego Instytutu Mniejszości w Pekinie, była jedną z pierwszych niezależnych artystek i pierwszą wielką gwiazdą rodzącego się tybetańskiego popu – opiewającego piękno Tybetu, wykorzystującego zachodnie instrumenty, zrywającego z komunistyczną propagandą i językiem chińskim. Zdobyła popularność we wszystkich trzech tradycyjnych dzielnicach. W 1992 roku uciekła do Indii. Zagrała w główną rolę filmie Lungta, luźno nawiązującym do jej historii.
„Dhondup Cering” był dla wszystkich słuchaczy Dalajlamą; samą piosenkę – rozpowszechnianą na kasecie, która sprzedała się w astronomicznym nakładzie 20 tysięcy egzemplarzy – natychmiast uznano za pieśń protestu, gdyż nagranie (pierwsze, w jakim wykorzystano buddyjską mantrę) pojawiło się wkrótce po pierwszych demonstracjach w Lhasie, w 1987 roku.