TIN News
19 czerwca 2001
 
 

Przyjazd robotników kolejowych


 Minister Kolejnictwa ChRL oświadczył, że dziesięć firm, które wygrały przetargi na budowę odcinka Qinghai-Tybet, „przystąpiło do przewożenia robotników i sprzętu na wyżynę, na której powstanie linia kolejowa” (Xinhua, 17 czerwca). Turysta, który wrócił właśnie z Lhasy, twierdzi, że Tybetańczycy są przerażeni wpływem, jaki może wywrzeć na ich kraj chińska kolej. „Ciągle się o tym mówi; Tybetańczycy boją się, że miasto zaleje fala Chińczyków”, informuje źródło TIN.
 Według Xinhua, prace zostaną uroczyście otwarte 29 czerwca w Pekinie, Lhasie i Golmud. Dziennik Ludowy podaje, że po zbudowaniu odcinka Golmud-Lhasa, linia zostanie doprowadzona do położonego na południowy zachód od Lhasy Szigace, na wschód do Njingtri (chiń. Linzhi) oraz „do prowincji Yunnan”. W 1997 roku szacowano, że 1.594-kilometrowa trasa Yunnan-Lhasa kosztowałaby ponad 63,59 miliarda yuanów (około 7,66 miliarda USD) – ponad trzy razy więcej, niż linia z Golmud do Lhasy (Dziennik Tybetański, 12 grudnia 2000).


[powrót]